Nieuws Oktober 2013

Aankoop in Sant Joan Despí

FC Barcelona heeft 26.811 m² grond aangekocht die grenst aan het trainingscomplex
Ciutat Esportiva Joan Gamper. Door de aankoop wordt de oppervlakte van het complex in Sant Joan Despí met 20% vergroot tot 129.308 m².

Directeur Jordi Moix zal binnenkort in een persconferentie de plannen van de club toelichten over wat ze met de grond gaan doen. De grond is aangekocht voor ruim acht miljoen en zal in de komende vijf jaar in delen worden betaald.

Op de locatie staat nu een tennisvereniging ‘Tennis el Forn’ en zij kunnen de komende twee jaar nog gebruik maken van de tennisvelden en accommodaties.
In die twee jaar heeft FC Barcelona de tijd om het Metropolitan Modification General Plan te vormen voor de uitgebreiding, reorganisatie en consolidatie van het Ciutat Esportiva.