Nieuws Oktober 2011

Abidal wil bij Barça blijven

Donderdag 20 oktober staat een volgend gesprek gepland tussen de manager van Éric Abidal en FC Barcelona. Er is nog geen overeenstemming, maar in een persconferentie heeft de Franse international maandag laten weten dat hij langer bij de Catalanen wil blijven. “Ik denk niet dat het stuk zal lopen op mijn salaris. Ik wil blijven, het liefst twee seizoenen. Ik weet zeker dat we een akkoord bereiken. Ik wil hier blijven voetballen, omdat dit de beste club ter wereld is”, aldus Abidal.

De 32-jarige, die begin dit jaar een ingrijpende operatie onderging, is in het bezit van een aflopend contract. De verdediger werd daardoor onlangs in verband gebracht met een vertrek bij de club, maar die berichten sprak hij maandag tegen. Abidal bevestigde dat er andere clubs, zoals naar verluidt Paris Saint-Germain en AC Milan, interesse in hem hadden.

De laatste keer dat Abidal een persconferentie gaf, maakte hij duidelijk dat zijn gezondheid prioriteit had. Daarnaast wilde hij graag terug keren op het niveau van voor zijn operatie. Éric is helemaal terug en hij vertelde in blakende gezondheid te verkeren: “Ik ben volledig gezond en wil alles op het veld geven.”

Vlak voor de interlandweek raakte Abidal in Gijón geblesseerd. Ondanks die blessure werd hij toch opgenomen in de selectie van Frankrijk. Éric ontbrak nog in de eerste EK-kwalificatiewedstrijd omdat hij naar eigen zeggen: “Ik was nog geblesseerd.” Hij speelde wel de tweede: “Ik had geen problemen meer. Ik weet heel goed wanneer ik pijn heb. Dan is het beter om een paar dagen rust te nemen en daarna weer te starten met trainen. Het seizoen is nog lang en we moeten allemaal op ons best zijn.”

In de competitiewedstrijd tegen Racing Santander scoorde Abidal bijna met een omhaal: “Ik deed het blijkbaar niet goed, want anders was het een goal geweest.” De wedstrijd tegen Racing is alweer verleden tijd. Het team is inmiddels in voorbereiding op de Champions League wedstrijd tegen Viktoria Plzen. Abidal weet dat er geen eenvoudige wedstrijden zijn in de Europese competitie en dat de twee wedstrijden tegen de Tsjechen belangrijk zijn. “Er staan zes punten op het spel en als we die hebben zijn we zeker van een plaats bij de laatste zestien.”