Nieuws Augustus 2021

Adiós Lionel Messi

Tot ziens Messi. We komen elkaar zeker weer tegen bv. In een finale van de Champions Legeu. Lionel wil graag zijn vijfde winnen. Maar dan moet hij eerst voorbij FC Barcelona. En dat wordt geen makkie.

Het leven van een voetballer is niet altijd gemakkelijk. De ene dag tranen rondom het afscheid en een aantal dagen later een euforische menigte supporters van Paris Saint-Germain.  Geld is geen probleem bij PSG. Messi gaat het veld in met o.a. Di María, Ramos, Neymar, Mbappé, Wijnaldum. Geld was juist het probleem bij FC Barcelona. Het bleek onmogelijk voor Messi om te blijven. En PSG hapte snel toe. Genoeg geld te verdienen aan merchandise (een shirt van Messi kost 156 euro!!).

In plaats van een wedstrijd in Camp Nou (tegen Real Sociedad) wordt het voor Leo een wedstrijd tegen Strasbourg (zaterdagavond). Hij kan spelen, is zo fit als een hoentje. Tekende een contract voor 2 jaar met een optie voor nog een seizoen. Jaarsalaris: netto 41 miljoen euro. Tekenpremie: 40 miljoen euro. Rugnummer: 30. Dat nummer droeg hij ook bij zijn debuut voor Barça.

De komst van Messi verhoogt de omzet en waarde van PSG en de hele Franse competitie. Messi zal zeker zorgen voor vollere stadions (zowel in Parijs als ver daar buiten). Er zijn plannen om de capaciteit van het Parc des Princes uit te breiden naar 80.000. In Camp Nou kunnen er bijna 100.000 supporters binnen. Dat is nog steeds 20.000 meer….

Ziggo zendt komend seizoen ook de wedstrijden van de Franse competitie uit. We hoeven dus niets te missen. Opvallend gebaar van Sergio Ramos (ex-Real Madrid): zolang Lionel nog geen woning heeft kan het gezin Messi terecht bij Ramos: slaapkamers genoeg!!

De andere kant van de medaille: door de komst van Messi moeten er 10 spelers weg bij PSG!

Het vertrek van Messi is onomkeerbaar. De socios zullen hem moeten laten gaan. Maar hij zit nog in ieders hart. Er zullen nog genoeg shirtjes te zien blijven met de naam Messi erop. Aan Koeman (en zijn assistenten) de taak om dit verlies te verwerken. Het verlies van zijn speler die op z’n 13e binnen kwam lopen (waarschijnlijk maatje 36-37) en die ons ongeloooooooooooooofelijk heeft verwend met zijn geweldige spel.

Adiós Messi. Muchas muchas gracias.

fofo: fcbarcelona.com