Nieuws Augustus 2012

Adriano: “Ben in de piek van mijn carrière”

Adriano staat op het punt om zijn derde seizoen als FC Barcelona te beginnen met veel zelfvertrouwen dankzij zijn fysieke fitheid. De afgelopen maanden was de Braziliaan blessurevrij en tijdens de persconferentie van afgelopen week liet hij weten dat hij in de optimale conditie is om officiële wedstrijden te spelen. “Ik sta in de piek van mijn carrière,” aldus de 28-jarige verdediger.

Zondag zal Barça de eerste wedstrijd van het 2012/13 La Liga seizoen spelen, in het Camp Nou tegen Real Sociedad (21:00u). Adriano ziet dat het team er honderd procent klaar voor is, ondanks dat een aantal spelers zich later bij de ploeg voegde dan andere. “Het team heeft de conditie om te spelen, ondanks het feit dat sommige voetballers niet zoveel rust hebben gehad als de anderen. De spelers die later kwamen, zijn fit.” De Braziliaan waarschuwde al op voorhand dat FC Barcelona en Real Madrid niet de enige twee teams zullen zijn die zullen strijden om het kampioenschap. “Er zijn altijd verrassende teams – vorig jaar hadden we Levante en Málaga. Het doel is om ons speelniveau te behouden om aan de kop van de competitie te blijven. We kunnen ons verbeteren ten opzichte van vorig jaar.”

La Liga begint dit weekend, maar volgende week staat ook de eerste van het tweeluik van de Spaanse Super Cup tegen Real Madrid op het programma. “Het is altijd aanlokkelijk om te spelen tegen Madrid, en we hopen het seizoen goed te beginnen door de Super Cup te winnen.”

Donderdag was het precies een maand geleden dat Tito Vilanova gepresenteerd werd als de nieuwe coach van FC Barcelona. Na een maand met de Catalaan samengewerkt te hebben, zei Adriano: “Het werk is hetzelfde als met Pep.” Hij voegde daaraan toe dat Vilanova, met een duidelijk afgetekend karakter, zijn eigen mannetje staat. “Hij is de leider nu. Hij is heel kalm, intelligent; hij weet wat hij wil – hij heeft een heel goed karakter.”