Nieuws Juni 2013

Alba 2 maal trefzeker voor Spanje

Spanje heeft ook zijn derde duel in de groepsfase van de Confederations Cup gewonnen. La Roja wist met 3-0 te winnen van Nigeria. Del Bosque begon het duel met maar liefs 8 Blaugranas in de basis. Valdés, Piqué, Alba, Iniesta Busquets, Xavi, Pedro en Fàbregas.

Al snel bracht Alba de Spanjaarden op voorsprong. Hij ontving de bal van de man van het duel, Iniesta, rommelde met wat geluk door de verdediging en schoot langs doelman Enyeama. Nigeria en Spanje speelde beide een goede wedstrijd maar maakte beide ook wat foutjes. Dit maakte het een aantrekkelijk duel waar beide teams aanvallend voetbalde.

De tweede helft trok Spanje toch terecht aan het langste eind. Torres kopte raak voor de 2-0 uit een prachtige harde voorzet van Pedro. Diezelfde Pedro werd in de 75e minuut nog vervangen door Villa. De aanvaller van Barça scoorde al 3 maal het laatste duel tegen Tahiti. Het laatste kwartier lukte het hem alleen niet het net te vinden. Wel was het Alba die vlak voor tijd goed van eigen helft alleen richting de doelman vertrok. De linksback kapte goed weg en schoot de 3-0 binnen.

Het mooiste moment van het duel was misschien wel een prachtige aanname van Iniesta. De Blaugrana speelde een uitstekende wedstrijd met hoogstaand voetbal. Spanje treft in de halve finale Italië die tweede werden in de andere groep. Hierdoor lijkt de gedroomde finale tussen organiserend land Brazilië en Spanje er te komen.