Nieuws Oktober 2012

Alves drie weken aan de kant

FC Barcelona heeft bekend gemaakt dat Dani Alves drie weken uitgeschakeld is vanwege een blessure, welke hij tijdens El Clásico heeft opgelopen. Al in de eerste helft werd de Braziliaan vervangen door de jonge Martín Montoya.

De blessure van Alves is een hamstringblessure en ondanks dat hij drie weken aan de kant staat, zal hij maar weinig wedstrijden missen. De verwachting is dat hij alleen de wedstrijden tegen Deportivo La Coruña, Rayo Vallecano en Celtic niet kan spelen.

Voor Tito Vilanova is de blessure van Alves een forse tegenvaller, want naast Alves, zijn ook Gerard Piqué en Carles Puyol geblesseerd. Hiermee beschikt hij nog maar over een paar verdedigers. Tijdens El Clásico liet Montoya zien, dat hij een waardige vervanger is voor Alves.