Nieuws Maart 2021

Athletic Club tegenstander in finale Copa del Rey

Donderdagavond werd de 2e halve finale in de Copa del Rey gespeeld. Een wedstrijd tussen Levante en Athletic Club. Levante kwam verrassend op voorsprong door een doelpunt van Roger Marti. Athletic Club trok de stand gelijk door een doelpunt van Raúl Garcia: 1-1. En verlengen. in de 112e minuut kwam Athletic op voorsprong door een doelpunt van Älex Berenguer. 1-2 en een plaats in de finale! Uiteraard was de vreugde groot.

Dit wordt de negende keer dat FC Barcelona en Athletic Club elkaar treffen in de finale van de Copa del Rey. FC Barcelona won 6 keer en Athletic Club 2 keer (in de onderlinge ontmoetingen). FC Barcelona speelt de 10e finale in 13 seizoenen. In totaal stond Barça 42 keer in de finale en wist de Copa 30 keer te winnen. Deze finale wordt gespeeld op 17 april. Tijdstip is nog onbekend.

In La Liga won Barça met 2-3 uit bij Athletic Club. De thuiswedstrijd werd met 2-1 gewonnen. Goede resultaten, alleen geen garantie voor de toekomst. Barça zal flink aan de bak moeten om dit lastige en stugge Athletic Club (het blijven natuurlijk hard werkende Basken) te verslaan.

Maar zoals altijd: Visca Barça

Foto:fcbarcelona.com