Nieuws Oktober 2017

Atl. Madrid - Barça 1-1

Nog altijd ongeslagen!!

Zaterdagavond trad FC Barcelona aan voor de eerste keer in het Wanda Metropolitano, het nieuwe onderkomen van Atlético Madrid. In de jacht naar het schrijven van historie middels de ´beste seizoenstart ever´ moet er gewonnen worden om dit te bewerkstelligen.

1e Helft:

Na de prachtige lichtshow in het stadion betraden de matadoren het veld. FC Barcelona heeft de toss gewonnen en mag aftrappen. Meteen is Barça gevaarlijk, Messi schiet bijna de 0-1 achter Oblak. De eerste mogelijkheden voor Atlético volgen elkaar snel op. Ter Stegen houdt Barça op de been in de beginfase met een paar sublieme reddingen. Na een intens eerste kwartier van Atlético heeft Barça de Madrilenen in de tang. De 'tang' houdt niet lang vol want prompt breekt in de 21e minuut Atlético door de defensie van Barça. Saul passeert met een subliem geplaatst schot buiten de 16 Barça-goalie Ter Stegen. Atlético 1, FC Barcelona 0! Na de goal van de Madrilenen blijft de omsingeling door Barça gaan. Echter er staat een solide defensie bij Atlético waar haast niet door heen te komen is. Het lijkt tot nu toe een saaie wedstrijd, niets is minder waar!! En eindigt een heerlijke eerste helft met een 1-0 voorsprong voor Atlético Madrid.

2e Helft:

Atlético heeft de tweede helft in gang gezet. De wedstrijd blijft boeiend. Barça het balbezit en Atlético wat loert op de counter. Eindelijk laat Suárez in deze wedstrijd wat zien. Barça verovert de bal op het middenveld en schakelt snel naar voren. Suárez passeert een tweetal Madrilenen en schiet rand 16 venijnig hard op de vuisten van Oblak. Vlak daarna volgt een vrije trap voor het doel van Atlético. Messi staat achter de bal en plaatst hem buiten bereik van Oblak op buitenkant paal. Atlético ontsnapt!! Een kans voor Barça in de 71e minuut vindt niet het eindstation wat deze prachtige aanval verdiende. Het schot wat Messi afvuurde gaat twee meter naast. Barça zoekt meer en meer naar de gelijkmaker... Daar is dan eindelijk de verdiende gelijkmaker!!! In de 82e minuut rondt Suárez een prachtige voorzet van de ingevallen Sergi Roberto met het hoofd af. Met nog tien minuten te gaan lijkt het behalen van drie punten weer tot de mogelijkheden! In de slotfase vergeet Barça de wedstrijd naar zich toe te trekken. Suárez mist een opgelegde kans! Hij hoeft de bal alleen maar binnen te tikken, helaas mist de Uruguyaan de bal en hobbelt over de achterlijn.... Alle hens aan dek voor Atlético!! In de allerlaatste secondes van de wedstrijd krijgt Barça een vrije trap op randje zestien. Messi slijpt de messen.... Recht op Oblak en direct daarna klinkt het laatste fluitsignaal van de goedleidende scheidsrechter Mateu Lahoz. Final del partido van deze heerlijke editie van Atlético Madrid - FC Barcelona. Eindstand 1-1. FC Barcelona zal niet ontevreden zijn met dit gelijke spel tegen een lastige tegenstander en blijft ongeslagen La Liga aanvoeren.

Doelpunten: '21 Saul Niguez ~ '82 Luis Suárez

Opstelling Atlético Madrid: Oblak, Juanfran, Savic, Diego Godin, Filipe Luis, Koke, Gabi, Saul Niguez, Carrasco ('73 Thomas), Correa ('58 Gaitan) en Griezmann.

Opstelling FC Barcelona: Ter Stegen, Semedo ('61 Sergi Roberto), Piqué, Umtiti, Jordi Alba, Rakitic ('79 Paulinho), Busquets, Iniesta ('61 Deulofeu), Andre Gomes, Suárez en Messi.

Bekijk HIER de samenvatting van deze wedstrijd.

Foto: Miguel Ruiz - FCB www.fcbarcelona.com