Nieuws Maart 2016

Barça -19 krijgt kans op revanche

FC Barcelona onder 19 heeft zich geplaatst voor de kwartfinales van de Youth Champions League, waarbij alle jeugdteams van de Champions League-deelnemers het tegen elkaar opnemen. Eerst zou Barça het opnemen tegen het Kroatische Dinamo Zagreb, want in de achtste finales wisten de Oost-Europeanen Anderlecht met 2-0 te verslaan. maar uiteindelijk werd de ploeg gediskwalificeerd. Tijdens de wedstrijd speelde namelijk Matija Fintic mee, maar deze speler was geschorst, en dus werd Dinamo Zagreb uit het toernooi gezet door de UEFA. Hierdoor neemt Barcelona het op tegen Anderlecht, waar het een jaar eerder ook al in de achtste finales speelde. Toen was het de Belgische topploeg die er met de zege vandoor ging, door met 1-0 te winnen en hierdoor Barcelona als titelhouder uit het toernooi te werken. Barcelona zal uit zijn op wraak, en daarmee kunnen ze de halve finales bereiken. Op weg naar de kwartfinales heeft Anderlecht onder andere SK Brann, Servette en Arsenal verslagen.