Nieuws Juni 2017

Barça B op drempel promotie

Barça B is met één been reeds terug op het 2e nivo in Spanje. De heenwedstrijd in de play-offs finale tegen Racing Santander werd met 1-4 gewonnen. volgende week is in het eigen Barcelona de return.

Het elftal van Gerard López kende een valse start toen Abdón Prats na veertien minuten spelen de score opende namens de thuisploeg, maar stelde nog in de eerste helft orde op zaken. Marc Cardona zorgde er met een dubbelslag voor dat Barcelona met een voorsprong de rust inging, waarna een rode kaart van doelpuntenmaker Prats vlak na de onderbreking de ploeg al helemaal in de kaart speelde.

Barcelona liep in het restant van de wedstrijd dankzij twee treffers van Dani Romera uiteindelijk uit naar een riante overwinning, waardoor de ploeg zich zo goed als zeker mag gaan opmaken voor promomotie naar de tweede afdeling in Spanje. De laatste keer dat het talententeam van Barça actief was in de Segunda División, was in het seizoen 2014/15.