Nieuws Mei 2013

Barça - Bayern 0-3

Het is het team van Tito Vilanova niet gelukt een ticket voor de finale van de Champions League op Wembley te bemachtigen. Lionel Messi kwam woensdagavond vanwege een lichte hamstring-blessure niet van de bank en was daardoor niet in staat om Barça de weg te wijzen. De Catalanen verloren in Camp Nou met 0-3 van de Duitse landskampioen. In de finale ontmoet het team van Jupp Heynckes een collega uit de Bundesliga, Borussia Dortmund.

De eerste helft golfde de wedstrijd op en neer en liet FC Barcelona een aantal keer van zich spreken, maar Manuel Neuer tikte een afstandspoging van Pedro over en Xavi mikte met een volley van dichtbij over het doel van de bezoekers. Het ontbreken van Messi in de aanval werd zichtbaar gemist. De aanvallers van Bayern werden diverse malen de weg versperd door Gerard Pique en Víctor Valdés waardoor de twee teams met een 0-0 ruststand naar de kleedkamers vertrokken.

Al vier minuten na de rust maakte Arjen Robben aan de hoop op een wonder een einde door met een schot in de verre hoek voor de 0-1 te tekenen. De moed zakte de Catalanen letterlijk in de schoenen. Niets bleef Barça bespaard, want twintig minuten voor het einde van de wedstrijd volgde de 0-2 door een eigen doelpunt van Piqué en slechts vijf minuten later viel ook nog de 0-3. Thomas Müller kopte de derde Duitse treffer voorbij Valdés.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Alves, Piqué, Bartra (87’ Montoya), Adriano, Song, Xavi (56’ Alexis), Iniesta (65’ Thiago), Villa, Cesc en Pedro.