Nieuws Augustus 2019

Barça begint het seizoen slecht

Het seizoen voor FC Barcelona begint vandaag in de nieuwe kathedraal San Mames in Bilbao tegen Athletic Club de Bilbao. In deze wedstrijd maakt Frenkie de Jong zijn officiële debuut voor de Blaugranas. Zonder Messi, die herstellende is van een blessure, maar met Aleña en Griezmann begon Barça voorzichtig aan de wedstrijd. Er waren enkele schermutselingen voor het doel van Ter Stegen maar de Duitse doelman gaf geen krimp. De Catalanen creërden ook niet veel, Suarez en Rafinha waren dicht bij de openingstreffer. Luis Suarez viel vlak voor rust uit met een blessure. Een weinig verheffende eerste helft werd afgesloten met een 0-0 ruststand.

Met Rakitic in de ploeg voor Aleña probeert Barça de wedstrijd naar zijn hand te zetten. De Catalanen spelen stroef in deze helft, er wordt wederom weinig gecreërd, de Basken houden alleen tegen. De wedstrijd kabbelt voort richting het einde.... Aduriz komt voor de Basken aan het einde van de wedstrijd in het veld, een minuut na zijn entree schiet hij Athletic Club met een geweldige treffer naar de overwinning. Een teleurstellende wedstrijd voor Barça eindigt in een 1-0 verlies.

Opstelling Athletic Bilbao:

Unai Simon, Capa, Yeray, Unai Nunez, Yuri, Unai Lopez ('80 Beñat), Dani Garcia, De Marcos ('66 Sancet), Raul Garcia, Muniain en Williams ('88 Aduriz)

Opstelling FC Barcelona:

Ter Stegen, Semedo, Pique, Lenglet, Jordi Alba, Aleña ('46 Rakitic), de Jong, Sergi Roberto ('76 Carles Perez), Griezmann, Suarez ('37 Rafinha) en Dembélé.

Foto: www.fcbarcelona.com