Nieuws September 2012

Barça beste website in CL

FC Barcelona heeft de beste website van alle clubs die dit seizoen aan de Champions League meedoen. Een nieuw onderzoek, dat uitgebreid keek naar alle clubwebsites, kende www.fcbarcelona.com een puntentotaal van 93 toe (van de 100), één punt meer dan de winnaars van vorig jaar en huidige nummer twee, Manchester City.

Communicatiebedrijf Departamento de Internet deed het onderzoek en verkreeg de resultaten via de “Heuristic Evolution Guide” van clubwebsites, een handleiding dat een aantal variabelen heeft bepaald, zoals of een website URL-vriendelijk is, doelstellingen, belasting van het geheugen, gebruikersoriëntatie, uitstraling en gevoel, logo en slogan, taal en manier van schrijven, structuur en navigatie, lay-out en de multimedia. FC Barcelona kreeg het hoogste cijfer van alle websites in negen van deze tien categorieën.

Van de vier halve finalisten van de Champions League van vorig jaar is FC Barcelona de enige met de website in de top tien; finalisten Chelsea en Bayern München kwamen niet verder dan een twaalfde en dertiende plek, en Real Madrid bleef steken op plaats 23. Het enige andere team, buiten Barça en Real Madrid, uit La Liga dat in de top tien staat is Málaga, dat dit seizoen haar debuut gaat maken in de Champions League, en Valencia bezet de elfde plek.

Opnieuw een mooi resultaat voor FC Barcelona dus!