Nieuws Juni 2008

Barça betaalt veel geld voor Alves

Barça heeft Dani Alves eindelijk binnen. Gisteren kwam er een einde aan de wekenlange onderhandelingen met Sevilla, de club die haar Braziliaanse verdediger niet graag ziet vertrekken. Uiteindelijk zwichtte Sevilla voor een bedrag van 29,5 miljoen euro, een som die in de toekomst mits goede prestaties nog met 6 miljoen euro kan oplopen.

De 25-jarige Alves speelde reeds 6 seizoenen bij Sevilla en behaalde met die club tal van prijzen. Maar na zovele jaren had Alves het in Andalusië allemaal wel gezien en hij wilde hogerop. Vorig jaar bood Chelsea 36 miljoen voor hem, maar Sevilla liet hem toen niet gaan.
Alves zal bij Barça een contract van 4 of vijf seizoenen ondertekenen en moet er op de rechtsachterpositie de vertrekkende Zambrotta vervangen.