Nieuws December 2021

Barça - Betis 0-1

FC Barcelona heeft op zaterdagmiddag een teleurstellend resultaat geboekt in eigen huis, tegen Real Betis. De ploeg ging door een late tegentreffer met 0-1 ten onder en heeft voor het eerst verloren onder de nieuwe hoofdtrainer Xavi. Tien minuten voor het einde van de wedstrijd velde Juanmi het vonnis over het enclave van Xavi, waar Gavi geblesseerd uitviel. Barcelona blijft hierdoor op plek 7 verkeren, ver verwijderd van koploper Real Madrid. Barcelona staat na 15 wedstrijden op een beschamende 16 punten afstand van de koploper.

Tegen Real Betis was Frenkie de Jong terug te vinden op de reservebank, want Nico en Gavi waren uitgekozen om in de basiself te starten ten faveure van Frenkie. Barcelona kende een sterke openingsfase, maar gedurende het duel vorderde ging het mis. Kansen waren er wel, voor talenten zoals Ez Abde en de ingevallen Dembélé. Uiteindelijk viel de goal echter aan de andere kant, nadat ex-Barçatalent Cristian Tello in een uitbraak de bal bij Juanmi bracht, die van dichtbij raak schoot. Voor Barça is het een grote tegenvaller, want de landstitel lijkt niet alleen al een complete utopie te zijn, maar zelfs Champions League-voetbal is op dit moment allerminst waarschijnlijk. Woensdag wacht de ultieme test tegen Bayern die bepaalt of Barça moet afdalen naar de Europa League. Een hels karwei dus, maar een remontada is niet uitgesloten!

Opstelling Barça: Ter Stegen; Dest, Araujo, Lenglet ('82 De Jong), Alba; Nico ('59 Frenkie), Busquets, Gavi ('36 Puig); Abde ('82 Pique), Depay, Coutinho ('59 Dembélé)

Foto: www.fcbarcelona.cat