Nieuws April 2019

Barça Campiones!!

FC Barcelona is met nog 3 competitiewedstrijden te spelen La Liga kampioen!!.

Atlético Madrid hadden eerder door te winnen al hun sportieve plicht gedaan, dus de Catalanen hadden 3 punten nodig in de wedstrijd tegen Levante. Deze opdracht was lastiger dan iedereen vooraf had verwacht.

Kans na Kans

Barça was gebrand om deze wedstrijd te winnen en zo de titel veilig te stellen. De eerste helft was bijzonder Levante, welke nog nooit een punt pakte in Camp Nou stond continu onder hoge druk echter ze haalden de rust zonder kleerscheuren. Iedereen van Barça kwam bijna in kansrijke positie zelfs Clément Lenglet en Nélson Semedo. Philippe Coutinho was het meest ijverig met 13 schoten waarvan 7 op het doel van Aitor Fernández, maar deze waren allemaal niet lastig genoeg voor de doelman van Levante.

Kapitein

Leo Messi miste dit allemaal want, Ernesto Valverde gaf de Barça ster rust met het oog op de komende Champions League ontmoetingen. Maar de kapitein mocht in de 2de helft gelijk invallen.. De Argentijn liet zich gelijk zien en na een kwartier spelen kreeg hij de bal via een kopbal van Arturo Vidal, hij passeerde 2 verdedigers en prikte de bal links van de keeper binnen,1-0 (62”) Dit doelpunt is nummer 598 voor Messi! De linten kunnen al bijna om de beker.

Levante vecht terug

Het stadion begon al een feestje te vieren, maar… Levante ging knokken om 1 punt mee te nemen uit Camp Nou en begon hun beste voetbal te spelen. En Barça had het moeilijk, want een gelijkmaker zou betekenen dat de cava nog een week in de koelkast zou moeten blijven.

Met nog 2 minuten op de klok kwam de bal met een boog op de paal echter en ketste gelukkig terug recht in de handen van Ter Stegen.Hierna klonk het verlossende fluitsignaal.

Barça mag zich opnieuw kampioen van La Liga noemen. De 2de op rij en de 8ste titel uit 11 seizoenen.

Het vuurwerk kan afgeschoten worden!!

Foto: www.fcbarcelona