Nieuws April 2009

Barça en Bayern - Garantie op doelpunten

Na een vrije zondag is de selectie van Barcelona begonnen aan de voorbereiding op de Champions League kwartfinale tegen Bayern München. Komende woensdag staan de meest scorende teams in de C-L tegenover elkaar in Camp Nou. Beide teams scoorden tot nu toe 24 maal in 8 wedstrijden. In tegenstelling tot Bayern, heeft Barça ook de meeste tegendoelpunten gekregen van de acht over gebleven teams in de kwartfinale. Zelfs in elke thuiswedstrijd wisten de blaugranas de nul niet te houden. Genoeg redenen om woensdag een doelpuntrijke wedstrijd te verwachten.

Beide trainers Guardiola en Klinsmann stonden ooit tegenover elkaar in de halve finale van de UEFA Cup. Dat was in 1995/96 toen Barça uit in München met 2-2 gelijkspeelde, maar thuis onverwacht alsnog met 1-2 tenonder ging.

Bayern München zal geen beroep kunnen doen op de geblesseerden Klose en Lucio, terwijl bij Barcelona op Abidal en Milito een ieder wedstrijdfit is. Het is de vurige wens van de blaugranas om in het eerste duel toe te slaan en al een flinke stap richting de halve finale te maken. Dit met oog op het drukke wedstrijdschema van de Liga dat voor de deur staat en de bekerfinale tegen Bilbao. Er werd op maandag achter gesloten deuren getraind. Verwacht wordt dat Guardiola met zijn gala opstelling zal gaan spelen.