Nieuws Maart 2015

Barça favoriet volgens Del Bosque

Niemand kan het ontgaan zijn. Zondagavond 9 uur zal de gehele wereld weer met ingespannen adem kijken naar FC Barcelona - Real Madrid, de meest geliefde wedstrijd die er bestaat in het voetbal. Dit kan mogelijk ook de laatste Clásico van dit voetbalseizoen worden, of de twee ploegen met elkaar komen te treffen in de Champions League. Om meerdere redenen is dit dus de meest speciale wedstrijd die er is, en vandaag liet de Spaanse bondscoach Vicente del Bosque zijn licht op deze ontmoeting schijnen.

Deze wedstrijd kan niet alleen cruciaal zijn voor de titelrace, maar ook het gehele verdere seizoen beïnvloeden. Camp Nou zal ongetwijfeld tot de nok toe vol zitten zondagavond, en speciaal voor de gelegenheid is er een mozaïek ontworpen voor de fans. Wanneer zij voor aanvang hun vlag omhoog zullen houden zal er over de gehele wereld een shirt van Barça verschijnen, met aan de zijkanten 'jugadors' en 'seguidors', wat staat voor 'spelers' en 'fans'. ''Barcelona kent momenteel de beste vorm maar Real Madrid heeft ook een grandioos team. Iedereen moet Barcelona respecteren en de huidige vorm waarin ze verkeren maakt ze nog gevaarlijker.'' Del Bosque zal evenals alle voetballiefhebbers reikhalzend uitkijken naar het treffen van zondag.

Luis Suárez zal zijn eerste Clásico gaan spelen voor het thuispubliek, al was de Uruguayaan al eerder toeschouwer in Camp Nou bij een Clásico. In 2010 zat hij namelijk op de tribune toen Barcelona en Real Madrid elkaar troffen, en hij was getuige van een legendarische wedstrijd, die nog altijd te boek staat als de beste wedstrijd die het Barça van Guardiola ooit speelde. Met een 5-0 eindstand werd Suárez getrakteerd op een absolute afstraffing voor Real. ''Ik kan me die 5-0 nog goed herinneren, want toen zat ik in het stadion! Zulke momenten blijven voor altijd in je geheugen. De manier waarop de fans en de spelers die zege vierden, dat was echt onvoorstelbaar.'' Hopelijk kan Suárez mee het feest vieren zondag!