Nieuws April 2022

Barça Femeni blijft uitverkopen

Na de spectaculaire Clásico in de kwartfinales van de Champions League, gaan de voetbalvrouwen van Barça verder in hun jacht op een tweede opeenvolgende Champions League-bokaal. De route naar prolongatie is niet lang meer en in de halve finales treft de ploeg Wolfsburg. Wolfsburg staat bekend als één van de beste clubs van Duitsland en rekende in de kwartfinales af met het Arsenal van Vivianne Miedema. De kwartfinale die Barça speelde tegen Real Madrid resulteerde in een recordaantal bezoekers voor een vrouwenwedstrijd, maar liefst 91.000.

Ook in de halve finales zal de ploeg aantreden in Camp Nou in opnieuw een flink gevuld stadion. Maar liefst 50.000 van de tickets werden eerder beschikbaar gesteld voor clubleden en die waren in een mum van tijd uitverkocht. Op dinsdag gaan de overige tickets in de vrije verkoop, waardoor de vrouwen weer kunnen gaan aantreden in een afgeladen Camp Nou. Op vrijdag 22 april vindt het treffen plaats. De andere halve finale is een Frans onderonsje tussen grootmacht Lyon en Paris Saint-Germain. De Barça-vrouwen zijn opnieuw bezig aan een fabelachtig seizoen en liggen nog steeds op koers voor een perfecte competitie, een titel waarbij de ploeg geen enkel verliespunt heeft geleden. Met nog vier wedstrijden voor de boeg is het niet ondenkbaar dat dit zal gaan lukken.

Foto: www.fcbarcelona.cat