Nieuws Februari 2013

Barça gaat oefenen tegen Bayern München

In de voorbereiding op het nieuwe seizoen oefent FC Barcelona tegen Bayern Munchen. Op 24 juli treffen de twee Europese grootmachten elkaar in de Allianz Arena, de thuishaven van Bayern München. Voor de Blaugranas word het een weerzien met succescoach Pep Guardiola. Na een aaneenschakeling van successen, nam Guardiola vorig seizoen afscheid van de Catalaanse club. De 42-jarige trainer geniet nu nog in New York van zijn sabbatical, maar aan het einde van dit seizoen neemt hij de honneurs waar in Zuid-Duitsland.

De wedstrijd is ter ere van Uri Hoeness, de voorzitter van Der Rekordmeister werd onlangs zestig jaar en de club vond de wedstrijd tegen Barça een mooi kado. De opbrengst van de wedstrijd mag Hoeness doneren aan een goed doel. “Dat laatste vind ik vooral mooi. Ik wil het bestuur bedanken voor dit prachtige cadeau”, laat Hoeness weten.