Nieuws Oktober 2012

Barça gekoppeld aan Alavés in Copa del Rey

Met La Liga en de Champions League ruim onderweg staat ook de strijd om de Spaanse Beker op het punt om te beginnen. Donderdagmiddag was de loting in het hoofdkwartier van de Spaanse voetbalbond, waar FC Barcelona werd gekoppeld aan Deportivo Alavés uit de derde divisie.

32 teams zullen in de eerste knock-out ronde van start gaan met de tweeluiken gepland voor eind oktober en eind november gespeeld. Barça speelt de eerste wedstrijd uit op 30 oktober in Vitoria, en ontvangt Alavés op 28 november in Camp Nou.

Dit is de gehele loting:
Alcoyano – Real Madrid
Llagostera – Valencia
Cacereño – Málaga
Alavés – FC Barcelona
Eibar – Athletic Bilbao
Jaen – Atlético Madrid
Melilla – Levante
De winnaar van Las Palmas tegen Racing – Rayo Vallecano
Sporting – Osasuna
Almería – Celta
Cordoba – Real Sociedad
Ponferradina – Getafe
Valladolid – Real Betis
Deportivo – Mallorca
Zaragoza – Granada
Sevilla – Espanyol

De loting is gedaan voor het gehele toernooi, waardoor we al weten tegen welk team FC Barcelona zou moeten spelen als ze doorgaan. Op 12 en 19 december zouden ze het dan opnemen tegen de winnaar van Cordoba – Real Sociedad; in de kwartfinales zouden ze spelen tegen Eibar, Athletic Bilbao, Cacereño of Málaga op 9 en 16 januari.

FC Barcelona en Real Madrid zouden elkaar pas in de halve finales kunnen tegenkomen op 23 en 30 januari. Er kan dus geen finale tussen de twee aartsrivalen plaatsvinden zoals in het 2010/11 seizoen. Ook kan het geen herhaling worden van de finale tussen Barça en Athletic Bilbao van vorig seizoen.

De finale wordt op 18 mei 2013 gespeeld.