Nieuws Juli 2017

Barça haalt Deulofeu

FC Barcelona heeft de optie gelicht in de buy-back-clausule van de Spaanse vleugelspeler die de laatste drie seizoenen speelde voor Everton, Sevilla en Milaan. In de komende dagen worden de voorwaarden afgesproken met zowel Everton als de speler. Deulofeu's contract loopt tot 30 juni 2019.

Op 29 oktober 2011 debuteerde hij in het eerste elftal in de Primera División als invaller voor David Villa in de wedstrijd tegen RCD Mallorca. In juli 2013 leende Barcelona hem voor een jaar uit aan Everton FC. In het seizoen 2013/14 speelde hij hier vijfentwintig competitiewedstrijden voor. Na zijn terugkeer bij Barcelona kreeg hij opnieuw geen speelminuten, waarop de club hem in januari 2015 voor een half jaar verhuurde aan Sevilla FC. Daarvoor speelde hij zeventien competitiewedstrijden. Ook won hij de UEFA Europa League met de club, hoewel hij zelf niet in actie kwam tijdens de finale.

Everton betaalde in juni 2015 €6.000.000,- aan Barcelona en nam Deulofeu zo definitief over. Hij tekende er een contract tot medio 2018. In zijn verbintenis werd een optie voor nog een seizoen opgenomen. Everton verhuurde Deulofeu in januari 2017 voor een halfjaar aan AC Milan. FC Barcelona maakte in juni 2017 gebruik van een bij verkoop in zijn contract opgenomen clausule. Daarmee haalde de Spaanse club hem voor €12.000.000,- terug en legde ze Deulofeu tot medio 2019 vast.