Nieuws Mei 2009

Barça is in Londen

De expeditie Barça is in dinsdag middag in Londen gearriveerd. De groep van 21 spelers werd vergezeld door een grote delegatie bestuursleden en een eerste grote groep supporters. Woensdag zullen de baugranas worden aangemoedigd door 3000 meegereside socios.
Het grote vraagstuk is nog altijd of Thierry Henry zal spelen. Er is een grote kans dat Iniesta zijn positie op links zal innemen. Guardiola maakt er zich niet druk om. "We hebben een groep fantastische spelers en we kunnen met meerdere opstellingen beginnen. Ik heb op het geval Henry na de beginopstelling al wel in mijn hoofd. We weten dat het een finale is en dat we alleen op ons beste niveau een mooi resultaat kunnen halen. We zullen voor de winst gaan maar moeten ons wel realiseren dat Chelsea een betere ploeg heeft dan Real Madrid. Het kan op verschillende manieren opereren. Wij moeten er voor zorg dragen dat we meteen anticiperen als zij van speelstijl veranderen."
Hoe Barça ook zal spelen, het zal een open wedstrijd worden. Zelfs Chelsea coach Guus Hiddink moest toegeven dat zijn team wat meer initiatief zal moeten gaan nemen. Iets dat Chelsea in Barcelona niet deed.