Nieuws Januari 2013

Barça Juvenil A verder in NextGen Series

Het Juvenil A team van FC Barcelona heeft de achtste finales bereikt van de NextGen Series. Dit is de Champions League voor jeugdelftallen (U18) van Betaald Voetbal Organisaties en wordt nu voor de tweede keer gehouden. Waar bij de eerste editie 16 teams werden uitgenodigd, nemen aan deze editie 24 clubs deel. In de groepsfase waren de clubs verdeeld in zes groepen van vier clubs, waarbij het team van Jordi Vinyals in de eerste groep was ingedeeld. RSC Anderlecht, Tottenham Hotspur en Wolfsburg waren de andere ploegen in Groep 1. Het Juvenil A team van Barça werd met elf punten uit zes wedstrijden groepswinnaar.

De Juvenils van Barça spelen in de achtste finales tegen het jeugdteam Chelsea, die zich in groep 3 door een 3-3 gelijkspel tegen Ajax wist te plaatsen voor de knock-out fase. De achtste finales worden in één wedstrijd beslist. Doordat het team van Jordi Vinyals als eerste is geëindigd in de groep, wordt deze achtste finale in het Mini Estadi van FC Barcelona gespeeld. De datum waarop deze wedstrijd plaats zal vinden, moet nog worden vastgesteld. Voor meer informatie over de NextGen en de data waarop de wedstrijden worden gespeeld, klik hier.

De overige achtste finales zijn:
PSG - Tottenham Hotspur
CSKA Moskou - PSV