Nieuws Augustus 2017

Barça klaagt Neymar aan

Na de soap die deze zomer de gemoederen in de voetbalwereld weken bezig hield, en uiteindelijk resulteerde in de transfer van de Neymar naar PSG, is er nog steeds geen einde gekomen aan de grote speelfilm. Nadat Neymar zijn contract bij Barcelona voor maar liefst 222 miljoen euro afkocht en hij inmiddels al twee duels voor PSG heeft kunnen spelen, is er nu opnieuw ophef om geld. FC Barcelona laat in een officieel persbericht weten de Braziliaan aan te klagen voor het niet terugkrijgen van ruim negen miljoen euro.

Volgens de club was er al een som geld aan Neymar betaald die uitgekeerd zou worden indien de Braziliaan zijn contract bij de Catalaanse grootmacht zou verlengen. Nu dit contract niet uitgediend is eist Barça het geld terug. Het zou gaan om maar liefst 8,5 miljoen euro, met daarbij een extra last van 10% wegens verlaat uitbetalen. De club heeft aangegeven dat het verwacht dat PSG opdraait voor de som geld mocht Neymar hier zelf niet toe in staat zijn. Enkele maanden voor vertrek verlengde Neymar zijn contract tot 2021 bij Barça, om zich vervolgens in augustus uit te kopen. Neymar zelf heeft aangegeven de claim van Barça te zullen aanvechten. PSG zelf staat naar eigen zeggen volledig achter de nieuwe Parijse superster. Zo blijft het moddergooien tussen Neymar en Barça, zelfs nu Neymar enkele dagen terug nog een bezoek bracht aan zijn oud-collega's. Zo werd hij gefotografeerd met Piqué, Messi, Suárez en andere belangrijke Barça-krachten.