Nieuws Maart 2017

Barça krijgt Johan Cruijff Stadion

Vrijdag was het een jaar geleden dat Nederlands grootste voetballer Johan Cruijff is overleden. Op zaterdag is Johan Cruijff tijdens een ceremonie op de club herdacht.

De club richt een standbeeld op voor de Nederlandse aanvaller, die een plek krijgt op het terrein van Camp Nou. Daarnaast krijgt het nieuwe stadion op het Ciutat Esportiva Joan Gamper de naam ‘Estadi Johan Cruyff’ mee. Ook krijgt Johan Cruijff een sectie in het museum van FC Barcelona. Hierin zal de Gouden Bal, door Cruijff in 1974 gewonnen, en hét shirt van Cruijff met nummer negen een speciaal plekje in het museum.

De familie zal ook officieel een aanvraag doen bij de stad Barcelona om een straatnaam naar Johan Cruijf te laten vernoemen.