Nieuws Maart 2009

Barça-Lyon 5-2

Barcelona heeft op sublieme wijze de kwart finales van de Champions League gehaald. Vanaf minuut 1 had Barcelona woensdagavond tegen de Franse kampioen Lyon de overhand. Waar in het begin van het duel de aanvallende drive nog niet beloond werd, maakte Henry in de 25e minuut zijn eerste van de avond. Met een fantastische pass stuurde Márquez Henry alleen op de keeper af. Met een korte beweging schoof Titi de bal onder Lloris door en de 1-0 stond op het scorebord. Drie minuten later maakte Henry zijn tweede en maakte daarmee definitief een einde aan alle twijfels die er waren over Barça. De voorsprong deed Barça geen gas terug nemen, integendeel, de ene aanvallende actie was mooier dan de andere. Zo dribbelde Messi op briljante wijze door de verdediging van Lyon. Na een korte één-twee met Eto’o wist ook hij het net te vinden. Weer 3 minuten later mocht Eto’o zelf een doelpunt op zijn naam schrijven. Op aangeven van Henry rondde de kameroener fantastisch af door een schot in de kruising te lanceren. Een kleine tegenvaller was de 4-1 van Lyon. Net voor het einde van de eerste helft wist Makoun de bal aardig in te koppen.

De tweede helft begon Barça wat rustiger aan. Misschien wel iets te rustig. Lyon wist daar wel raad mee en via een mooie combinatie lag de 4-2 van Juninho al binnen 2 minuten in het doel. Ondanks deze goal, werd Lyon verder niet gevaarlijker. Alleen Benzema kreeg nog een aardige kans om de aansluitingstreffer te maken. Hoewel Barça geen echte uitgespeelde kansen meer wist te creëeren, hadden ze wel de controle over de wedstrijd. De laatste minuten gaven nog een mooi slot aan het spektakel. Uit het niets kreeg Juninho direct rood van de scheidsrechter. Hij zou commentaar hebben geleverd aan de leiding, nadat een overtreding was gemaakt op Alves. Het slotakkoord was voor invaller Keita. De man uit Mali mocht in de blessuretijd alleen op de doelman van Lyon afgaan en rondde bekwaam af. Met de klinkende 5-2 vierde Camp Nou feest. Een fantastische avond voor Barcelona. Waar Madrid weggevaagd werd door Liverpool gaan de blaugrana’s makkelijk door naar de kwartfinales.

Klik hier en geniet na van een memorabel avondje Champions League in Camp Nou.

Opst: Valdés, Alves, Márquez, Piqué, Sylvinho, Xavi, Touré, Iniesta (Hleb), Messi, Eto’o (Bojan) Henry (Keita)

Gerelateerd nieuws