Nieuws Mei 2020

Barça met bijzondere stadionactie

Over enkele weken ligt het in de lijn der verwachting dat de Spaanse competitie weer hervat zal gaan worden. Het volledige schema is nog niet voorhanden door de omstandigheden, maar Barcelona heeft al een bijzondere stadionactie aangekondigd wanneer Atlético Madrid op bezoek komt in Camp Nou. Tijdens dat treffen kunnen supporters over de gehele wereld ''aanwezig'' zijn bij het duel in de vorm van gepersonaliseerde shirts die op de tribunes te zien zullen zijn. Daarnaast kunnen supportersverenigingen, zoals de Fan Club Barcelona, banners opsturen die in het stadion te zien zullen zijn. Het besluit tot deze stadionactie werd genomen bij een bestuursvergadering van de clubleiding. Er zullen 15.000 shirts verkocht worden die in het stadion te zien zijn, voor een prijs van 65 euro. De opbrengst gaat deels naar de Barça Foundation en deels naar het Catalaanse Rode Kruis. Vanaf 15 juni kunnen mensen de shirts online bestellen. Na afloop van de wedstrijd wordt het shirt door de Club naar de eigenaar toegezonden.

Foto: www.fcbarcelona.cat