Nieuws Mei 2013

Barça presenteert tenues 2013/2014

De nieuwe tenues voor het komende seizoen zijn bekend gemaakt. Het thuistenue is zoals te doen gebruikelijk in de kleuren blauw en rood, maar het uittenue is ieder jaar weer een verrassing.

Kledingsponsor Nike heeft gekozen voor een geel met rood tenue. Deze kleuren verwijzen naar de Catalaanse vlag. Een goede keuze want veel Catalanen kunnen het shirt gaan zien als symbool van de roep om onafhankelijkheid van Spanje.

De shirts zijn gemaakt van dertien gerecyclede plastic flessen en zijn lichter dan ooit. Wat verder opvalt, is de nieuwe sponsor. Qatar Airways prijkt het komende jaar in het zilver op het blaugrana. In de kraag van het shirt zijn de kleuren geel en rood van de Catalaanse vlag verwerkt. In de binnenkant van het tricot is het clubmotto 'Més que un Club' te zien.

Het shirt is al te bestellen in de Barcelona Fan Shop. Leden krijgen natuurlijk de gebruikelijke 7,5% korting.

Wat is jullie mening over de nieuwe shirts? Laat het hieronder in een reactie weten!