Nieuws September 2008

Barça ruilt dit jaar nog van trainingscomplex

Het heeft er alle schijn van dat de selectie van Barcelona nog dit jaar definitief van trainingscomplex gaat veranderen. Sinds jaar en dag trainen de blaugranas op het oefen veld achter Camp Nou, dat in de volksmond La Masia wordt genoemd. Sinds Guardiola de scepter zwaait over de manschappen, heeft hij nadrukkelijk te kennen gegeven liever van de faciliteiten van het splinternieuwe complex sportcentrum Sant Joan Despí gebruik te willen gaan nemen. Ver weg van Camp Nou, het complex ligt buiten de stad, wil de coach in alle rust met de selectie werken. Vooral in de laatste twee roerige seizoenen bleek de invloed van de langs het trainingsveld staande en over de slechte prestaties tierende socios groot te zijn. Daar zal op het nieuwe complex geen last van zijn. De club heeft de wens van de trainer in beraad genomen en staat er welwillend tegenover. Er wordt nu gekeken wanneer de verhuizing zal plaatsvinden, maar dat zal nog voor het einde van het jaar gebeuren.

Het sportcomplex wordt nu onder andere gebruikt door de vele jeugdselecties. Het is een enorm complex dat op 1 juni 2006 in gebruik werd gesteld. Het heeft een oppervlak van 136 duizend vierkante meter en herbergt onder andere 5 grasvelden, 4 kunstgrasvelden, fitnessruimtes, een sporthal en een speciaal trainingsveld voor keepers.