Nieuws Februari 2013

Barça - Sevilla 2-1

Zaterdagavond zagen 35 Nederlandse Barça-fans tijdens de tweede fanreis van de Fan Club Barcelona in Camp Nou het team van Jordi Roura een moeizame overwinning boeken. Nadat de bezoekers in de eerste helft op voorsprong waren gekomen, zorgde David Villa en Lionel Messi een half uur voor het einde van de wedstrijd voor de drie punten.

De Catalanen hadden het eerste half uur de zestienmeter van het team van Unai Emery volledig omsingeld. Andrés Iniesta en Messi creëerden goede kansen om de score te openen, maar wisten de defensie van Sevilla niet te passeren. In de eerste helft kreeg Barça drie vrije trappen door overtredingen op Messi en de Argentijn schoot deze eerst in de muur, vervolgens net over het doel en de derde ging ruim over. De eerste helft leek doelpuntloos te eindigen, maar Alberto Botía, een voormalige jeugdspeler van Barça, wist koppend Valdes te passeren.

Na rust nam Alexis Sánchez plaats op de bank en bracht Roura de jonge Cristian Tello binnen de lijnen. De Chileen heeft zijn vorm nog niet terug gevonden. In de tweede helft kantelde de wedstrijd in acht minuten. David Villa zorgde in de 52e minuut voor de gelijkmaker op aangeven van Dani Alves. De Braziliaan gaf vanaf de rechterzijde een perfecte voorzet die door Villa binnen werd gekopt. De winnende treffer van Lionel Messi werd door de aanvaller zelf opgezet in een één-twee met Tello. Het is het 15e competitieduel op rij dat Messi het doel weet te vinden en scherpte zo zijn eigen record verder aan. Sevilla gaf niet op en kwam nog een aantal keer gevaarlijk voor het doel van de Catalanen, maar Valdés stond steeds de gelijkmaker in de weg. Roura wisselde Villa voor Sergio Busquets om meer controle over het middenveld te krijgen. De aanvaller verliet onder luid applaus het veld. Vlak voor het einde van het duel was Messi nog twee keer dichtbij zijn tweede van de avond en ook Tello kreeg nog een goede mogelijkheid op de 3-1. Die viel echter niet waardoor de 2-1 op het scorebord bleef staan.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Alves, Piqué, Mascherano, Montoya, Song, Thiago, Iniesta (69’ Xavi), Alexis (46’ Tello), Villa (79’ Busquets) en Messi