Nieuws September 2012

Barça-spelers belangrijk bij La Roja

Het Spaanse nationale team speelde ter bereiding op de WK-kwalificatiewedstrijd, aanstaande dinsdag om 19:30 uur tegen Georgië, een oefeninterland tegen Saoedi-Arabië. Voor de Catalanen bij La Roja werd het een weerzien met hun voormalige Barça coach Frank Rijkaard. De Nederlander is de bondscoach van Saoedi-Arabië.

Dankzij vier treffers van spelers van FC Barcelona won de selectie van Vicente del Bosque met 5-0 van de Arabieren. Pedro scoorde twee keer en werd daarmee uitgeroepen tot man van de wedstrijd. La Roja had een makkelijke avond tegen Saoedi-Arabië. In de rebound van een schot van Pedro opende Santi Cazorla, van Arsenal FC, de score in de 24e minuut. Waar de keeper van de Arabieren het eerste schot van Pedro keerde en daardoor Cazola kon scoren, was het enkele minuten later bij het tweede doelpunt precies andersom. Na een combinatie tussen de twee scoorde Pedro zijn eerste van de avond op aangeven van Cazola. De Spaanse 3-0, vlak na rust, kwam op naam van Xavi met een geweldige vrije trap. David Villa vierde zijn eerste wedstrijd voor Spanje sinds zijn blessure met een treffer. El Guaje was net het veld ingekomen voordat hij zijn 52e doelpunt voor Spanje liet noteren middels een penalty.

Spanje startte de wedstrijd met Valdés, Piqué, Busquets, Cesc en Pedro in de basis. Pedro speelde van hen als enige de gehele wedstrijd. Xavi, Iniesta, en Villa startte de oefeninterland op de bank, maar kregen allen speelminuten van de bondscoach. Jordi Alba was de enige speler van FC Barcelona die niet schitterde voor Spanje.