Nieuws Juni 2012

Barça spelers winnen benefietwedstrijd

Naast al het voetbal tijdens het Europees Kampioenschap, worden er elders in de wereld ook nog voetbalwedstrijden gespeeld waarbij Barça spelers actief zijn. Zo ook dit weekend in Mexico, daar speelde de Barça sterren Messi, Mascherano en Alexis in één team met Robinho, Diego en andere bekende spelers uit zuid Amerika, actief tijdens een vriendschappelijke benefietwedstrijd in Mexico. De “vrienden van Messi” speelden tegen een team met Mexicaanse allstars. Het benefietduel was georganiseerd voor gehandicapte kinderen in Mexico en de opbrengsten komen dan ook ten goede van deze kinderen.

De wedstrijd in Cancún eindigde in een 5-3 overwinning voor het team van Messi en de Argentijnse speler van FC Barcelona wist tijdens het duel twee keer te scoren. Naast Messi waren ook John Viafara, Diego en Daniel Osvaldo trefzeker. Voor de Mexicanen wisten Alvarez, Quintero en Montenegro het net te vinden.

Toch kwam het grootste nieuws van Messi na de wedstrijd. Tijdens een interview vertelde hij eerst over de wedstrijd. Zo vond hij het een “eer” om bij deze wedstrijd voor gehandicapte kinderen aanwezig te zijn. Daarna had hij nog nieuws uit zijn privé leven. “Ik denk dat het een jongen wordt” zei hij met een grote glimlach op zijn gezicht. Met deze woorden bevestigde de spits van FC Barcelona dat zijn vriendin zwanger is. De afgelopen tijd gingen de geruchten wel in de rondte, maar het nieuws was nog nooit bevestigd door Messi of zijn familie.