Nieuws Juli 2011

Barça strijdt tegen Polio

Met de slogan Barça, més que un club (meer dan een club) was Barça al sinds 2006 verbonden aan Unicef. De twee organisaties willen op deze manier samen de kwetsbare levens van kinderen over de hele wereld verbeteren.

Tijdens de een persconferentie in Washington, heeft FC Barcelona aangekondigd dat de club de strijd aangaat tegen de ziekte polio. De strijd tegen kinderverlamming zal de club samen aangaan met de Bill & Melinda Gates Foundation. De voormalig topman van Microsoft, prees de betrokkenheid van FC Barcelona bij het sociaal werk: “Zij winnen niet alleen op het veld, maar bewijzen hun waarden ook buiten het veld”.

Rosell, die samen met Guardiola ook bij de persconferentie aanwezig was, sprak zijn dank uit aan Bill Gates: “Ik wil u bedanken, uit naam van alle leden van de club, om te mogen samen werken met u”. Tijdens de overeenkomst is besloten dat de samenwerking in eerste instantie drie jaar duurt en dat slogan voor de strijd tegen Polio “More than a goal, End Polio” wordt.