Nieuws Juli 2016

Barça treft Sampdoria voor Joan Gamper Trofee

In de 51e editie van de Joan Gamper Trofee, die op 10 augustus in het Camp Nou (20:30u) gespeeld zal worden, zal Sampdoria de tegenstander van FC Barcelona zijn. Het is de eerste thuiswedstrijd van het 2016/17 seizoen voor Luis Enrique en zijn team en, zoals de traditie betaamt, voorafgaand aan de wedstrijd zal het eerste team aan de fans gepresenteerd worden.

Barça en de Italiaanse ploeg zullen elkaar treffen in deze wedstrijd die traditioneel het seizoen opent en dit jaar is dat een speciale campagne. Het markeert immers de 25 jaar die zijn verstreken sinds Barça het team uit de Serie A versloeg in de fameuze Europese Cup finale te Wembley, de allereerste die FC Barcelona ooit binnensleepte. Een wedstrijd om naar uit te kijken, dus!