Nieuws Maart 2017

Barça - Valencia CF 4-2

Onder het toeziend oog van 42 deelnemers aan de fanreis van dit weekend trad FC Barcelona in Camp Nou aan tegen het tegen het dit seizoen tegenvallende Valencia CF. Valencia staat op plaats 14. In Valencia werd het eerder dit seizoen 2-3 voor Barça en dit was ook de wedstrijd dat Valencia-speler Enzo Perez de aanvoerder van Barça, Iniesta, uit de wedstrijd schopte.

1e helft
Barça begint sterk aan de wedstrijd, creeert diverse mogelijkheden om de score te openen. In de zevende minuut krijgt Suárez een dubbele mogelijkheid maar hij benut ze niet. Barcelona is de bovenliggende partij, Valencia komt er af en toe uit. Ter Stegen moet in de achttiende minuut handelend optreden op een poeier van Munir. Ondanks een overwicht komt Valencia via een kopbal van Mangala in de 29e minuut onverdiend op voorsprong. Gaat Valencia weer stunten net als vorig seizoen? De 35e minuut is begonnen terwijl Barça een vloeiende aanval op de mat legt, Neymar snel handelt en daarmee Suárez een niet te missen kans bied en deze verzilvert! 1-1 In de slotfase van de eerste helft krijgt Mangala een gele kaart voor het hard neerhalen van Messi. De vrije trap van Messi op 18 meter van de goal die er opvolgt gaat rakelings over het doel. Niet veel later ontvangt de verdediger van Valencia, Mangala, een rode kaart! De bal gaat op de stip. Suárez gaat alleen op Alves af maar wordt vastgepakt in de 16 meter door de fransman. De strafschop wordt onberispelijk binnen geschoten door Messi. 2-1 Barça. Wat een wedstrijd! Vanaf de aftrap bouwt Valencia aan een aanval en deze aanval wordt succesvol afgerond door oud Barça-speler Munir. 2-2! Tevens de ruststand.

2e helft
Barça komt sterk uit de kleedkamer. Diverse mogelijkheden worden gemist. De grootste kans door Neymar die oog in oog faalt voor Alves. Uit de daaropvolgende hoekschop wordt er wel gescoord! Minuut 53 staat op het bord, doelpuntenmaker Messi. Zijn tweede van de avond. Het is 1 richtingsverkeer, het doel van Valencia wordt regelmatig bezocht maar de score wordt niet groter uitgedrukt. In minuut 76 krijgt Barça een vrije trap op een mooie plek, identiek als waar Neymar de 4-1 tegen PSG scoorde, nu schoot hij op de paal... De tweede helft is minder sprankelend. Barça speelt de man meer situatie geregeld slecht uit. Messi pakt slim een gele kaart, hierdoor mist hij de volgende wedstrijd tegen Granada maar is er gewoon bij tegen Sevilla en Real Madrid. Daar is dan eindelijk de beslissing!!! Andre Gomes geeft het laatste zetje na een lange rush van Neymar. 4-2. Na twee minuten blessuretijd fluit scheidsrechter Hernandez af en pakt Barça de drie punten.Het verschil met Real Madrid is weer twee punten geworden.

Opstelling FC Barcelona: Ter Stegen, Mascherano, Piqué, Umtiti, Rakitic('64 Sergi Roberto), Rafinha('74 Andre Gomes), Iniesta, Sergio Busquets, Suárez, Messi en Neymar Jr.

Opstelling Valencia CF: Diego Alves, Gaya, Mangala, Garay, Montoya, Dani Parejo, Enzo Perez, Soler, Orellana('46 Abdenour), Munir('73 Zaza) en Joao Cancela('85 Bakkali).