Nieuws Mei 2010

Barça-Valladolid 4-0

Barcelona heeft La Liga gewonnen. Barcelona won overtuigend de kampioenswedstrijd tegen Valladolid. De blaugranas begonnen wat zenuwachtig wat al snel tot een fout leidde van Valdés. Puyol wist net te voorkomen dat de bezoekers op voorsprong kwamen. Barcelona probeerde met schoten van Keita, Messi en Touré de score te openen.  De grootste kans was van Messi. In de kluts kwam de bal voor zijn voeten maar de bal werd naast het doel geschoten. Uit Andalusië kwam het nieuws dat Malaga tegen Madrid op voorsprong was gekomen. Kort daarna kwam ook Barça op voorsprong. Pedro gaf de bal voor doel waar geen Barça speler te bekennen was. Luis Prieto probeerde namens Valladolid de bal weg te werken maar tot zijn spijt eindigde de bal in eigen doel. Pedro wist de score niet veel later meteen uit te breiden. Messi starte de aanval. Na een combinatie met Touré ging Messi in een rush richting de goal. De Argentijn zag Pedro rechts mee opkomen en gaf hem de bal. Pedro wist de bal tussen de benen van de doelman in het doel te werken. Het duel was met de 2-0 eigenlijk wel gespeeld. De tweede helft ging Barça door. Vooral Messi deed zijn best het totaal van 34 doelpunten, een evenaring van het record van Ronaldo, te behalen. Daar waren 2 doelpunten voor nodig. In de 61e minuut mocht Messi al zijn 33e van het seizoen maken. Na een weergaloze actie van Touré, die eerst iemand door de benen speelde, en daarna een verdediger wist te ontwijken, mocht Messi voor open goal inschieten. Ook de 34e goal werd een feit. Na een individuele actie schoot de topscoorder tegendraads de 4-0 binnen. Barcelona speelde de wedstrijd uit met het feit dat Real Madrid niet verder kwam dan een 1-1 in Malaga. Guardiola mag zich met 99 punten wederom de kampioen van La Liga noemen.

Valdés, Alves (Ibrahimovich, m.79), Piqué, Puyol, Abidal, Touré, Keita, Busquets, Pedro (Iniesta, m.86), Messi en Bojan (Henry, m.77)

Doelpunten: 1-0, m.27: Luis Prieto (eigen doelpunt). 2-0, m.31: Pedro. 3-0, m.62: Messi. 4-0, m.76: Messi.

Gerelateerd nieuws