Nieuws Februari 2015

Barça - Villarreal 3-1

De Blaugrana’s hebben de heenwedstrijd van de halve finale in de Copa del Rey door met 3-1 gewonnen van Villarreal. Het team van
Luis Enrique heeft hiermee een goed resultaat behaald voor de return van 4 Maart aanstaande.

In de eerste helft was het meeste balbezit voor Barça, maar de grote kansen bleven uit.
Lionel Messi kon tweemaal vanaf de rand van het strafschopgebied aanleggen, maar beide schoten misten de juiste richting. Het team van
Luis Enrique kon vijf minuten voor rust het overwicht ook in de score uitdrukken.
Luis Suárez wist met een mooie actie zijn directe tegenstander op het verkeerde been te zetten om zo Messi te bereiken. La Pulga miste niet en zette Barça zo op een 1-0 voorsprong. Hierna werd het Catalaanse team wel gevaarlijker, maar de Uruguayaanse spits wist kort voor rust de score niet te verdubbelen. Het slotakkoord was voor Villarreal toen Vietto zijn inzet maar ternauwernood gekeerd zag worden door Marc Andre Ter Stegen, waardoor de ruststand 1-0 in het voordeel van Barça bleef.

Villarreal leek in de tweede helft orde op zaken te willen stellen. Al in de tweede minuut na rust wist The Yellow Submarine gelijk te maken. Vanuit een corner wist Trigueros de 1-1 binnen te schieten. Lang duurde het niet, want nog eens twee minuten later zette Andrés Iniesta, na een mooie combinatie met Suárez, Barça weer op voorsprong. Het Catalaanse team bleef het beste van het spel houden en wist na iets meer dan een uur spelen de score te vergroten. Vanuit een corner kopte Gerard Piqué raak en zorgde zo voor de 3-1 tussenstand. De Blaugrana’s kregen enkele minuten later een buitenkansje toen de scheidsrechter Hernandéz Hernandéz een handsbal constateerde in de verdediging van Villarreal. Neymar, tot dan toe onzichtbaar, mocht aanleggen van elf meter, maar de Braziliaan miste.
Ivan Rakitić, in het veld gekomen voor Rafinha, kon niet lang na deze misser aanleggen, maar zijn schot werd gered door keeper Asenjo. De laatste kans van dit duel kwam op naam van de Uruguayaanse spits van Barça, Luis Suárez, die de keeper van The Yellow Submarine ver voor zijn doel zag staan. Het schot ging slechts enkele centimeters naast de goal. De eindstand bleef hierdoor 3-1 in het voordeel van Barça.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alves, Piqué, Mathieu, Alba, Rafinha (68’ Rakitić), Mascherano, Iniesta, Messi, Suárez en Neymar

Bekijk HIER de samenvatting van Sport1