Nieuws Januari 2019

Barça wint in Copa!

De thuiswedstrijd in de Copa tegen Levante staat in het teken van het rechtzetten van de verliespartij van vorige week (2-1). Levante zet in het begin van de partij hoog druk en het begin is rommelig. Barça gaat wel feller van start dan vorige week.

Het eerste wapenfeit is een vrije trap op 29 meter van het doel, de bal wordt door Messi richting de linkerhoek gedirigeerd, maar deze wordt door doelman Aitor Fernandez gestuit. Coutinho speelt zich vrij en zijn schot zeilt over het doel. Het is lastig voor Barça om de muur die Levante heeft opgetrokken te slechten. Arthur Melo geeft schitterende pass op Messi, die door de benen van Aitor doel wil treffen echter de bal ketst net af tegen het been van de uitkomende doelman en gaat voorlangs.

Barça zet continu druk en het lijkt een kwestie van tijd alvorens er gescoord wordt. In 30’ is het raak Messi ontfutseld handig de bal van een verdediger en passt op Dembélé die de bal lobt, doelman Aitor raakt de bal nog met 1 hand maar dat is niet voldoende, 1-0!

Snel daarna volgt een counter van Barça, Messi geeft de bal op Dembélé en die raakt de bal niet goed.Maar doelman Aitor veranderd de bal van richting met 1 voet en kan hierdoor niet meer voorkomen dat de bal in het doel rolt, 2-0 (31’).

Barça is los en laat prachtige combinaties zien, Levante snakt naar de rust en uit een spaarzame uitval schiet Campaña naast. Verder heeft Jasper Cillisen het rustig, maar het blijft opletten geblazen! Dembélé geeft een prachtige steekbal op Messi, die op Aitor afgaat alleen zijn inzet wordt gestuit. De score had voor rust zeker hoger uit kunnen vallen.

De 2de helft gaat van start. Beide teams zijn slordig in de passing. Maar Barça zet Levante snel weer onder druk. Dembélé stuurt Semedo met een mooi passje weg die de bal aan Messi geeft die op volle snelheid ligt, hij neemt de bal prachtig aan en plaatst de bal met buitenkant links langs doelman Aitor (54’) 3-0.

Het verzet van Levante is nu gebroken, Barça neemt gas terug en voetbalt de wedstrijd professioneel uit. Valverde wisselt nog diverse spelers, want komend weekend wacht LaLiga weer!

Opstelling Barça: Cillisen, Semedo, Murillo, Lenglet,Alba (S.Roberto 74'),Rakitic,Arthur,Vidal,Coutinho (L.Suaréz 63'),Dembélé ( D.Suarez 77'), Messi.

Foto: www.fcbarcelona.com