Nieuws September 2018

Barça wint met pijn en moeite

FC Barcelona trad in het vernieuwde Anoeta te San Sebastiaan aan, de atletiekbaan is definitief verdwenen voor tribunes, tegen de 'Angstgegner'Real Sociedad. Busquets, Coutinho begonnen op de bank....

Zoals eigenlijk elke wedstrijd tegen de Basken, begint Sociedad fel tegen Barcelona. De Catalanen maken wel het spel maar tot echte kansen leidt dit niet. Het lijkt meer op een plichtmatig potje voetbal, weinig baltempo en beweging. Toch komt Sociedad snel in de wedstrijd op voorsprong. Eigenlijk uit het niets schiet Elistondo in de 12e minuut de 1-0 op het scorebord. Deze stand blijft tot de rust staan op het bord.

De tweede helft tapt Barça uit een ander vaatje! Busquets en Coutinho hebben hun plek op het veld ingenomen ten koste van Rafinha en Semedo. En dat merk je gelijk. Barça is feller, het baltempo is veel hoger en er veel meer beweging. Dit resulteert binnen drie minuten in 2 doelpunten voor de Catalanen. Eerst is het Suarez die zijn naam op het scorebord zet en niet veel later mag Dembele dit ook doen.

Na de treffers blijft Barcelona de betere en krijgen nog enkele mogelijkheden om de voorsprong te vergroten. Daarentegen ontsnappen de Catalanen een enkele keer na vlijmscherpe counters van Sociedad. Er werd niet meer gescoord in Anoeta en wint Barça weer met veel moeite van de Basken en kunnen zich nu met een goed gevoel gaan richten op het Champions League treffen tegen PSV aanstaande dinsdag zeker na het puntverlies van Real Madrid en Atletico.

Opstelling Real Sociedad:

Rulli, Elustondo, Moreno, Zaldua, Hernandez, Zubeldia, Zurutuza ('73 Bautista), Illarramendi('82 Merino), Pardo ('82 Sangalli), Oyarzabal, Juanmi.

Opstelling FC Barcelona:

Ter Stegen, Semedo ('46 Coutinho), Pique, Umtiti, Jordi Alba, Sergio Roberto, Rafinha ('57 Busquets), Rakitic, Messi, Dembele ('77 Vidal), Suarez.

Foto: www.fcbarcelona.com