Nieuws December 2018

Barça wint van Levante

Barça speelde op zondagavond de uitwedstrijd tegen Levante in Ciudad de Valencia. Levante is in de beginfase van de wedstrijd veel feller dan Barça, het baltempo van Barça is te laag en er wordt vaak vanuit stilstand gevoetbald. De eerste doelpoging is van Levante, maar spits Emmanuel Boateng mist net de kopkans.

Beide teams grossieren in foute passes en slordigheden. In 26’ krijgt Barça een vrije trap na een overtreding op Dembélé, Messi mikt recht op doelman Pau Lopes. Aan Barça zijde is Pique de enige die goed bij de les is en een puike wedstrijd speelt. Levante speelt gedisplineerd en goed in de organisatie, Barça moet het tempo opschroeven om Levante te verrassen. Ruben Rochina geeft een mooie steekbal op Boateng die de bal snoeihard tegen de onderkant van de lat schiet, maar geen goal.

Barça is gewaarschuwd en het tempo gaat omhoog, Messi pikt de bal op en dringt het strafschopgebied binnen, hij geeft een geniaal balletje op Suarez die de bal schitterend binnen volleerd, 0-1 (34’). Levante is van slag en Barça maakt daar dankbaar gebruik van. De bal wordt onderschept door Sergio die Messi met een prachtige pass lanceert, Messi snelt richting het doel en plaatst de bal links van Pau Lopes, 0-2 (43’). Dit is de ruststand.

Barça gaat in de 2de helft voortvarend van start. Jordi Alba stoomt op en geeft een scherpe voorzet, Suarez laat de bal lopen en Messi staat klaar om de trekker over te halen, 0-3 (47’). Valverde wisselt Vermaelen voor Arthur Melo ( 51’). Ivan Rakitic gaat als verdediger spelen. Er volgt een prachtige aanval over 4 schijven, Piqué speelt Suaréz aan, die poort Cabaco en vindt met een buitenkantje Vidal, die is niet zelfzuchtig is en de bal aan Messi schenkt, die rondt links van Pau Lopes af. 0-4 (60’). Levante zet er weinig meer tegenover, behalve een bal op de paal uit een corner. Er volgt nog een rode kaart voor Cabaco na een charge op Dembélé en Ter Stegen moet nog redden op een inzet van Borja Majoral.

In de 88’ is het weer raak, Gerard Piqué laat zien dat hij het scoren nog steeds niet is verleerd. De “oude” spits uit de Juvenil A onder Tito Villanova rondt af na mooi voorbereidend werk van Coutinho en Messi. (0-5).

De 3 punten gaan mee terug naar Barcelona!

Opstelling Barça: Ter Stegen, Pique, Lenglet, Vermaelen (51' Arthur),Alba, Rakitic, Sergio, Vidal (Coutinho 78'),Messi, Dembélé ( D.Suarez 81'), Suaréz.

Foto: http://www.fcbarcelona.com