Nieuws September 2012

Barça’s Champions League begint in Camp Nou

De grootste competitie ter wereld van het clubvoetbal keert weer terug naar het Camp Nou woensdagavond. Barça zal haar debuut in de 2012/13 editie van de Champions League maken tegen Spartak Moskou. De Catalanen zijn, ondanks eigen tegenzeggingen, één van de favorieten met hun staat van dienst, door de afgelopen vijf jaar het vijfmaal te schoppen tot de halve finale.

Voor Tito Vilanova zal het zijn debuut als coach van FC Barcelona zijn in de Champions League. Zijn ploeg heeft tot dusver elke competitiewedstrijd weten te winnen, in totaal vier, met een doelpuntenaantal van twaalf gescoorde goals, en drie tegendoelpunten.

Vilanova zou een beroep kunnen doen op Alexis Sánchez. De Chileen heeft vooralsnog niet het medische groene licht gekregen, maar werd wel opgenomen in de wedstrijdselectie en voor aanvang van de wedstrijd zal Tito bepalen of Alexis al dan niet speelt. Jordi Alba en Andrés Iniesta zullen hoe dan ook ontbreken wegens blessures, net als Carles Puyol, die tegen Getafe een vervelende knieblessure opliep. Cristian Tello en Gerard Deulofeu zijn daarom door Vilanova opgeroepen om zijn 19-koppige selectie te completeren.

Spartak Moskou is niet al te best aan het nieuwe seizoen begonnen. De Russische ploeg staat momenteel op een zevende plek in de competitietabel, na acht gespeelde wedstrijden, waarvan slechts twee op eigen grond. Unai Emery, een uitermate bekende coach in het Spaanse voetbal, heeft van de zomer Spartak beduidend versterkt met getalenteerde spelers als Rómulo (Vasco de Gama), ex-Lyon speler Kallstrom en José Manual Jurado (op leenbasis van Schalke 04). Demy de Zeeuw zal in Camp Nou niet zijn opwachting maken, omdat hij geschorst is.

Uiteraard is de wedstrijd op Sport1 te bekijken, maar kunt u niet live kijken, mis dan niets van de wedstrijd met onze live-verslag op Twitter! Op www.twitter.com/PenyaBarcelona kunt u voor aanvang van de wedstrijd de opstelling lezen, en vanaf 20:45u zal de fanclub u op de hoogte houden van de wedstrijd. Fan Club Barcelona wenst u alvast een prettige wedstrijd!