Nieuws Juni 2011

Barça’s prestatie moet erkend worden

Barça President Sandro Rosell eist dat zijn team de erkenning krijgt dat zij verdient voor het geweldige seizoen. “Wembley kan en mag niet maar vierentwintig uur duren.”

Tijdens een galadiner ter gelegenheid van het vijftigste jubileum van de PB Andorra en de tiende samenkomst van ex-spelers, benadrukte Rosell het belang van Barça’s meest recente overwinning – iets meer dan een week geleden in het Wembley Stadion. De President vindt dat de overwinning op Engelse bodem niet voldoende gewaardeerd wordt: “Ik vind het jammer dat sommige mensen rondom de Club niet wisten te genieten van de winst in Wembley en het geweldigde werk dat we hebben neergezet. Ik wil opstaan voor deze selectie, dit team en deze coach. Ik heb het beste team ter wereld; we hebben de Champions League gewonnen en het belangrijkste is de manier waarop we die gewonnen hebben. Ik ben er trots op voor dit team te spreken. Als dit ergens anders was gebeurd [deze overwinning, red.], dan zou er nog steeds over gesproken worden.”

De President drong tevens aan dat hij zich niet laat pushen om te spreken over de onderlinge clubrelatie met Real Madrid. “Ik wil erover praten, maar niet nu. Pas op het goede moment zal ik het erover hebben. Al zijn er mensen die dit graag het meest belangrijke van dit moment voor ons zouden maken, ik ga er nu niet op in.”