Nieuws Juni 2018

#Barçaworldcup

Rakitic met Kroatië naar de Achtste finales.

De eerste wedstrijd tussen twee Barça-spelers op het Wereldkampioenschap in Rusland eindigde in een overwinning voor Ivan Rakitic en Kroatië. De middenvelder scoorde het derde doelpunt van de wedstrijd waarin zowel hij als Leo Messi 90 minuten speelden.

Met deze overwinning kwalificeert Kroatië zich voor de laatste 16 van het Wereldkampioenschap, terwijl Barça's en Argentinië's nummer 10 Messi zullen moeten wachten tot de laatste groepswedstrijd om te zien of hij in staat is om zich bij zijn clubgenoot aan te sluiten voor de volgende ronde.

Doelpunten in de tweede helft

De eerste helft eindigde doelpuntloos, hoewel beide teams kansen hadden om te scoren. In de tweede helft ging Kroatië verder met een doelpunt van Ante Rebić, die in de 53e minuut een blunder van keeper Caballero afstrafte. De wedstrijd werd geopend en Kroatië greep verder de macht toen Luca Modrić scoorde met een krachtige schot. Rakitic rondde de score af met een late goal vanuit het centrum (0-3). De Blaugrana-middenvelder voegt zich bij Luis Suárez, Umtiti en Dembélé in de volgende fase van het Wereldkampioenschap.

Laat doelpunt Coutinho redt Brazilië tegen Costa Rica

Op het nippertje! Philippe Coutinho scoorde twee keer in twee wedstrijden voor Brazilië tijdens dit WK, en de tweede, tegen Costa Rica op vrijdag, redde de canarinha van een 0-0 gelijkspel, wat hen in een 'must-winsituatie' zou hebben gebracht in de laatste groepswedstrijd tegen Servië.

Ondanks het domineren, kon de vijfvoudig wereldkampioen geen manier vinden om voorbij de ultradefensieve Costaricanen te geraken, en vooral hun sterke doelman Keylor Navas.

Maar net toen het spel de blessuretijd in ging, brak Coutinho uiteindelijk de ban, en Neymar Jr voegde een tweede eraan toe met de laatste trap van de wedstrijd.

Brazilië is nog steeds niet verzekerd van een plaats in de laatste zestien, maar die twee late doelen hebben hen een stuk dichter bij hun doel gebracht. Ze leiden momenteel de groep, maar Servië en Zwitserland ontmoeten elkaar later vandaag.

Paulinho startte ook in de wedstrijd en presteerde solide voordat hij werd vervangen door Roberto Firmino na 67 minuten.

Volg de verrichtingen van de diverse Barça-spelers op het WK via #Barçaworldcup

Foto: www.fcbarcelona.com