Nieuws Augustus 2008

Barcelona in CL, ondanks verlies

Barcelona heeft de returnwedstrijd tegen Wisla Krakau in Polen met 1-0 verloren.
In de 50e minuut wist Cleber het net te vinden voor de Polen.Het was echter lang niet genoeg om Barcelona's plaatsing voor de Champions League in gevaar te brengen. Het waren de Spanjaarden die de wedstrijd domineerden en zeker na de achterstand een aantal goede kansen kregen om de gelijkmaker te scoren.
Xavi en Iniesta werden in de tweede helft vervangen door respectievelijk Gudjohnsen en Hleb, waarna er meer spirit ontstond bij de Barcelonezen. Eto'o kreeg de grootste kansen, maar vond telkenmale de Poolse keeper Pawelek op zijn weg. Ook nieuwkomer Gerard Pique (foto) had pech bij een drietal goede mogelijkheden.

Het was de eerste nederlaag onder coach Guardiola, maar desalniettemin zal Barcelona donderdag om 18.00 uur in de beker zitten, waaruit de verschillende poules worden samengesteld voor het hoofdtoernooi.