Nieuws September 2016

Beste aanval vs. verdediging!

Na de zinderende zege op Leganés afgelopen weekend maakt FC Barcelona zich op voor de midweekse clash met Atlético Madrid, eveneens in de Primera División. Deze clash tussen de beste voorhoede versus de beste defensie staat meestal garant voor spektakel!

Atlético komt woensdag (22:00u) op bezoek in Camp Nou en beide teams zijn goed in vorm. Luis Enrique en zijn mannen zijn de onverwachte nederlaag tegen Alavés te boven gekomen met twee zeges, die op Celtic in de Champions League en tegen Leganés in La Liga. In dit tweetal wedstrijden scoorden de blaugranas liefst elf doelpunten en incasseerden er slechts één.
Atlético Madrid heeft in zeven dagen drie keer gewonnen. Celta de Vigo en Sporting de Gijón werden in La Liga royaal overklast (4-0 en 5-0 respectievelijk) en in de Champions League pakten ze de winst op PSV.

Tot dusver heeft FC Barcelona zeventien doelpunten gescoord in vier thuiswedstrijden: drie in de Spaanse Super Cup tegen Sevilla, zes tegen Real Betis op de openingsdag van de Spaanse competitie, een in de nederlaag tegen Alavés en niet minder dan zeven tegen Celtic. Dat brengt de mannen van Luis Enrique op een gemiddelde van 4.25 goals per wedstrijd!
Atlético is juist oppermachtig in de verdediging. In uitwedstrijden dusver behielden ze de nul tegen Leganés (0-0) en in Vigo (0-4), en hun uitzege op PSV op het Europese kampioenenbal was een 0-1 score.

Oftewel: de beste aanval versus de beste verdediging! De clash van woensdag zal moeten uitmaken welke van de twee bezwijkt onder de ander...