Nieuws April 2011

Blessures Maxwell en Milito

De twee spelers worden zondag onderworpen aan diverse medische testen om vast te stellen hoe ernstig de blessures zijn die Maxwell en Milito opgelopen hebben in de competitiewedstrijd tegen Osasuna in Camp Nou.

De Argentijnse verdediger was genoodzaakt om na 65 minuten met een spierblessure in zijn rechterbeen van het veld te gaan. Milito werd gewisseld voor Xavi.

Maxwell verving zaterdag de geblesseerde Adriano, maar na de wedstrijd bleek de Braziliaan last van zijn lies te hebben.

Guardiola heeft daardoor een uitdaging om te improviseren in de verdediging als wellicht na de medische testen van zondag blijk dat ook Maxwell echt geblesseerd blijkt te zijn. Abidal en Adriano zijn immers nog niet inzetbaar en ook Puyol is nog niet helemaal hersteld.