Nieuws Oktober 2012

Bookmakers gokken op FC Barcelona

Iedereen is in de ban van DE wedstrijd van morgen, zo ook de zogenaamde bookmakers. Zij geven een prognose aan de wedstrijd en aan de hand hiervan kan er ingezet worden op een overwinning, gelijkspel of een nederlaag.

Voor een overwinning van Barcelona staat een quotering van 1,85, wint de Koninklijke dan wordt er voor elke euro 3,90 uitbetaald. Inzetten op een gelijkspel is tegen een quotering van 3,75. Vooral dat laatste is hoog, waarschijnlijk omdat de edities van de laatste jaren telkens in een overwinning zijn geëindigd, met gelukkig bijna altijd FC Barcelona al winnaar.

Vorig seizoen echter wist Real met 1-2 te winnen in Camp Nou en kon zich hierna op gaan maken voor de latere titel. Deze editie staat echter in het teken van aanklampen of (voorlopig) afhaken. De voorsprong van de blaugranas bedraagt immers al 8 punten.