Nieuws September 2015

Bravo loopt blessure op

Er is slecht nieuws voor de liefhebbers van FC Barcelona, want de club heeft op dinsdag bekendgemaakt dat vaste doelman Claudio Bravo een blessure heeft opgelopen, en dat enkele dagen voorafgaand aan het belangrijke treffen met Atlético Madrid. De Chileense doelman, die de voornaamste keus vormt voor Luis Enrique en dit competitieseizoen nog geen doelpunt hoefde te incasseren in de eerste twee duels, heeft last van de kuit volgens de clubkanalen. Het is nog niet exact bekend hoe lang Claudio Bravo afwezig zal zijn voor FC Barcelona, maar men gaat uit van enkele weken voordat de doelman hersteld is. Dit kan veel problemen opleveren, want de komende 22 dagen speelt Barça maar liefst zeven wedstrijden.

Naast het duel met Atlético is er dus ook een kans dat Bravo de duels met respectievelijk Celta de Vigo, Levante, Las Palmas en Sevilla moet gaan missen. Ook in de Champions League komt Barça tussendoor tweemaal in actie tegen Leverkusen en Roma, en zonder Claudio Bravo heeft Barça wel degelijk een probleem, zeker aangezien verdediger Piqué nog een schorsing uit moet zitten in de competitie en er ook niet bij zal zijn in de wedstrijd tegen Los Colchoneros, Atlético. Hierdoor lijkt Marc-André Ter Stegen de voornaamste kandidaat om Bravo te vervangen, en is het dus afwachten wanneer de huidige trofeehouder van de Zamora-trofee zijn handschoenen weer aan kan gaan trekken. Is het gemis van Bravo erg belangrijk voor de resultaten tijdens de komende weken? Laat het ons weten!