Nieuws Mei 2016

Busquets gaat contract verlengen

FC Barcelona en Sergio Busquets staan op het punt om het contract van de Spanjaard te verlengen voor vijf seizoenen, tot 30 juni 2021. Een afkoopsom van liefst tweehonderd miljoen euro zal daarin worden opgenomen. Naar verwachting zal ‘Busi’ het contract een van de komende dagen ondertekenen.

Busquets is uitermate te spreken over deze contractvernieuwing: “Ik ben heel blij dat we tot een overeenstemming zijn gekomen. De Club heeft daarin haar rol gespeeld en ik voel me enorm gewaardeerd hier. Ik voel me top bij de beste club ter wereld en hoop dat het zo blijft. Ook hoop ik dat blessures me bespaard zullen blijven en ik kan blijven doorgaan met het nog geweldiger maken van deze Club.”

Busquets heeft net zijn achtste seizoen bij FC Barcelona achter de rug en is uitgegroeid tot een van de ankers van het team, zowel binnen als buiten de lijnen. Tot dusver heeft hij 384 officiële wedstrijden met de hoofdmacht achter zijn naam staan en twaalf doelpunten. Het was onder Pep Guardiola dat hij debuteerde in het 2008/09 seizoen en sindsdien heeft hij een ontzagwekkend aantal titels in de wacht gesleept. Een kleine opsomming: zesmaal de Spaanse landstitel, driemaal de Champions League, viermaal de Spaanse beker, driemaal een UEFA Super Cup, viermaal een Spaanse Super Cup en daarbij nog drie Wereldbekers voor Clubs.
“Alle wedstrijden, alle titels, de groei van een kind naar het worden van één van de aanvoerders… Dat alles betekent enorm veel voor me en ik hoop dat alles doorgaat zoals nu of dat het zelfs nog beter wordt,” aldus Busquets, die dus zeker weten volgend seizoen in het blaugrana tenue te bewonderen zal zijn. Een topper om in de selectie te houden, in ieder geval!